Kolejne posiedzenie Zarządu Powiatu Płockiego za nami

35 600 000 zł to realna pomoc, którą powiat pozyskał dla przedsiębiorców z powiatu płockiego na realizację zadań określonych w art.15 zzb-15zze ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywoływanych nimi sytuacji kryzysowych!!!

Poza tym w 2020 roku otrzymano dotację w kwocie ponad

7 mln. zł na inwestycje drogowe, bieżące potrzeby Domów Pomocy Społecznej, wsparcie dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej, zakup komputerów, laptopów, drukarek dla nauczycieli- powiedziała Pani Skarbnik Katarzyna Leśniewska podczas wtorkowego Zarządu Powiatu Płockiego, któremu przewodniczył Starosta Płocki – Mariusz Bieniek. W spotkaniu uczestniczyli również Członkowie Zarządu: Paweł Bogiel, Bogdan Banaszczak, Paweł Jakubowski z Panią Wicestarostą Iwona Sierocką na czele, Przewodniczący Rady Lech Dąbrowski, Sekretarz Powiatu  Michał Twardy oraz Skarbnik Powiatu Katarzyna Leśniewska.    

Dominującym tematem była również sytuacja w siedniu nadwiślańskich gminach powiatu płockiego. Starosta Mariusz Bieniek rozpoczął od podziękowań wszystkim zaangażowanym w pomoc w akcji przeciwpowodziowej, oraz przedstawił bieżące informację nt. sytuacji związanej z wysokim stanem Wisły w Powiecie Płockim. Zarząd Powiatu zapoznał się również z programem „ Stop powodzi”  przygotowanym przez Ministerstwo Infrastruktury w efekcie czego przyjęto rekomendację i uwagi do w/w programu.

Ponadto przyjęto informacje odnośnie stanu szczepień w Domach Pomocy Społecznej na terenie Powiatu Płockiego. Pracownicy i mieszkańcy, którzy wyrazili zainteresowanie zostali już zaszczepieni drugą dawką szczepionki!!  

Na wniosek Dyrektora Zarządu Zarząd Dróg Powiatowych  Marcina Błaszczyka podjęto uchwałę w sprawie wszczęcia procedur przetargowych na tegoroczne przebudowy i remonty dróg na terenie Powiatu Płockiego. Długość odcinków projektowanych dróg i chodników  to około 45 km, z czego około 2,5 km chodników, oraz ponad 19 km dróg do przebudowy. Dyrektor przedstawił również kwotę obecnie wykorzystanych  środków na zimowe utrzymanie dróg, jest to w sumie 809 tysięcy zł.

PCPR przedstawił program „Aktywny Samorząd”, który rusza 1 marca 2021 roku. Pierwszym modułem w/w programu jest likwidacja bariery transportowej, kolejnym likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym, następnie  likwidacja barier w poruszaniu się i kolejny moduł - pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką), adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, którzy są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka. W ramach projektu można uzyskać pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym, adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium, a także do osób mających przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi. Więcej informacji na ten temat wkrótce.

Starostwo Powiatowe w Płocku
ul. Bielska 59, 09-400 Płock
tel.: (0-24) 267-68-00
fax: (0-24) 267-68-48
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.powiat-plock.pl


Godziny Pracy Urzędu:
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30

Wydział Komunikacji:
tel. +48 (24) 267-68-22
+48 (24) 267-68-18
+48 734-464-308

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2019 Starostwo Powiatowe w Płocku
herb powiatu
Projekt i wykonanie: HEDEA
Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia.