Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Starostwo Powiatowe w Płocku

Informacja: Starosta Płocki informuje, że w dniu 10 listopada 2025 roku (poniedziałek) Starostwo Powiatowe w Płocku będzie nieczynne.

Wyszukaj

Starostwo Powiatowe w Płocku Kontakt Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

ZAKRES DZIAŁALNOŚCI RZECZNIKA

Sprawy którymi zajmuje się Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Płocku działa na rzecz mieszkańców powiatu płockiego. Osoby mieszkające w Płocku powinny zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Płocku, którego siedziba mieści się przy ul. Piłsudskiego, tel. 24 367 17 66.

Interwencje Rzecznika w konkretnej sprawie podejmowane są wyłącznie po wyczerpaniu przez konsumenta postępowania reklamacyjnego.

Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Płocku

Podstawą prawną działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów, który wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony konsumentów, stanowią przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

    Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:

    • zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów;
    • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów;
    • udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej;
    • prowadzenie edukacji konsumenckiej;
    • wykonywanie innych zadań określonych w przepisach.

    Powiatowy Rzecznik Konsumentów może również:

    • sygnalizować i zgłaszać Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów problemy dotyczące ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej;
    • składać wnioski o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów;
    • występować z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.

    Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie w sprawach konsumenckich
    (dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą).

    Konsumentem, zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego, jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

    Przedsiębiorcą, zgodnie z art. 43kodeksu cywilnego, jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

    Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie posiada uprawnień kontrolnych, nie wydaje władczych decyzji ani też rozstrzygnięć, nie jest uprawniony do nakładania kar.

    PORADY TELEFONICZNE

    Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów udziela porad prawnych w sprawach konsumenckich telefonicznie pod nr:

    tel – 24 267 67 20

    tel – 24 267 67 30

      KONSULTACJE OSOBISTE

      Istnieje możliwość zgłoszenia się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów i Biura na osobistą konsultację.

      UWAGA !!!
      Biuro Rzecznika Konsumentów nie udziela porad prawnych w formie mailowej.

      Składanie wniosków o interwencje

      Wnioski o podjęcie przez Rzecznika Konsumentów interwencji u przedsiębiorcy należy składać w jeden z poniższych sposobów:

      • osobiście w punkcie kancelaryjnym Starostwa Powiatowego w Plocku zlokalizowanym przy ul. Bielskiej 59 w Płocku;
      • drogą pocztową na adres Starostwa Powiatowego w Plocku z dopiskiem „Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów”;
      • droga elektroniczną na adres rzecznik@powiat.plock.pl

      Rzecznik może uzależnić rozpatrzenie wniosku od uzupełnienia przez konsumenta wniosku o konieczne dokumenty albo od przeprowadzenia z konsumentem osobistej rozmowy.

      Wnioski rozpatrywane są w kolejności wpływu.

      https://powiat-plock.pl/wp-content/uploads/2025/04/WNIOSEK_o_uzielenie_pomocy_prawnej_konsumentowi.doc

      Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów

      Płock, ul. Bielska 59

      IV piętro, pokój 412, 413

      tel. 24 267 67 20 lub 24 267 67 30

      Godziny pracy

      poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7:30 – 15:30

      środa w godz. 7:30 – 17:00

        POMOC SPECJALISTYCZNA

        Spory transgraniczne w UE                                                            
        Europejskie Centrum Konsumenckie 
        22 55 60 600 
        ECCNET-PL@ec.europa.eu 
        konsument.gov.pl

        Ubezpieczenia i finanse 
        Rzecznik Finansowy 
        22 333 73 26, 27  
        porady@rf.gov.pl 
        rf.gov.pl

        Telekomunikacja 
        Centrum Informacji Konsumenckiej przy UKE 
        22 330 4000 
        formularz kontaktowy 
        cik.uke.gov.pl

        Energia i paliwa 
        Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych 
        22 244 26 36  
        drr@ure.gov.pl 
        ure.gov.pl

        Podróże kolejowe 
        Informacja o prawach pasażerów 
        22 460 40 80 
        pasazer@utk.gov.pl 
        utk.gov.pl

        Podróże lotnicze
        Rzecznik Praw Pasażerów 
        22 520 72 00 
        pasazerlotniczy@ulc.gov.pl
        pasazerlotniczy.ulc.gov.pl