Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Starostwo Powiatowe w Płocku

Wyszukaj

Starostwo Powiatowe w Płocku Kontakt Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Informacja!

Z uwagi na obecną sytuację nadzwyczajną Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów informuje, że od dnia 13 marca 2020 r. zasady składania
Wniosków o udzielenie pomocy prawnej konsumentowi oraz zasady udzielania porad prawnych ulegają zmianie.

Wnioski o udzielenie pomocy prawnej należy składać na określonych poniżej zasadach:

  • osobiście – będą przyjmowane wyłącznie w kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego
    ( pokój…) w godzinach pracy urzędu;
  • przesyłać tradycyjną pocztą na adres: Starostwa Powiatowego w Płocku, ul. Bielska 59,
    09-402 Płock, z dopiskiem: „Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów”;
  • przesyłać drogą elektroniczną (wraz ze skanowanymi załącznikami) na adres e-mail: rzecznik@powiat.plock.pl 

Mieszkańcom powiatu płockiego bezpłatne porady prawne i informacje w sprawach konsumenckich udzielane będą przez Rzecznika i pracowników Biura wyłącznie telefonicznie pod nr telefonu: 24 267 67 20 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: rzecznik@powiat.plock.pl 

Rzecznik Konsumentów nie będzie również pełnił dyżurów konsumenckich w gminach powiatu do odwołania. 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

  • Płock, ul. Bielska 59
  • IV piętro, pokój 412
  • Tel. 24/267-67-20

Godziny pracy

  • poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7:30 – 15:30
  • środa w godz. 7:30 – 17:00

Zasady rozpatrywania wniosków

  • osobiście
  • pisemnie
  • elektronicznie
  • telefonicznie

Zakres działalności Rzecznika 

Sprawy którymi zajmuje się Powiatowy Rzecznik Konsumentów:

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Płocku działa na rzecz mieszkańców Powiatu Płockiego. Osoby mieszkające w Płocku powinny zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Płocku, ul. Piłsudzkiego tel. 24/367-17-66.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie w sprawach konsumenckich ( dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą ).

Konsumentem, zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego, jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorcą, zgodnie z art. 431 kodeksu cywilnego, jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

Płocki Rzecznik Konsumentów udziela mieszkańcom Powiatu bezpłatnej pomocy prawnej w sprawach związanych z ochroną konsumentów, w szczególności:

  • Udziela porad prawnych;
  • Występuje do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów;
  • Prowadzi edukację konsumencką;
  • Wykonuje inne zadania określone w przepisach.

Interwencje Rzecznika w konkretnej sprawie podejmowane są wyłącznie po wyczerpaniu przez konsumenta postępowania reklamacyjnego.

Polecamy