Pobierz - Sprawozdanie z dzialalnosci Rzecznika za 2019.docx
I N F O R M A C J A !
Z uwagi na obecną sytuację nadzwyczajną Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów informuje, że od dnia 13 marca 2020 r. zasady składania
Wniosków o udzielenie pomocy prawnej konsumentowi oraz zasady udzielania porad prawnych ulegają zmianie.
Wnioski o udzielenie pomocy prawnej należy składać na określonych poniżej zasadach:
- osobiście - będą przyjmowane wyłącznie w kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego
( pokój…) w godzinach pracy urzędu;
- przesyłać tradycyjną pocztą na adres: Starostwa Powiatowego w Płocku, ul. Bielska 59,
09-402 Płock, z dopiskiem: „Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów”;
- przesyłać drogą elektroniczną (wraz ze skanowanymi załącznikami) na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Mieszkańcom powiatu płockiego bezpłatne porady prawne i informacje w sprawach konsumenckich udzielane będą przez Rzecznika i pracowników Biura wyłącznie telefonicznie pod nr telefonu: 24 267 67 20 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rzecznik Konsumentów nie będzie również pełnił dyżurów konsumenckich w gminach powiatu do odwołania.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Płock, ul. Bielska 59
IV piętro, pokój 412
Tel. 24/267-67-20
Godziny pracy:
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7:30 - 15:30
środa w godz. 7:30 – 17:00
Zasady rozpatrywania wniosków
osobiście
pisemnie
elektronicznie
telefonicznie
WNIOSEK O UDZIELENIE POMOCY PRAWNEJ KONSUMENTOWI
Zakres działalności Rzecznika
Sprawy którymi zajmuje się Powiatowy Rzecznik Konsumentów:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Płocku działa na rzecz mieszkańców Powiatu Płockiego. Osoby mieszkające w Płocku powinny zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Płocku, ul. Piłsudzkiego tel. 24/367-17-66.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie w sprawach konsumenckich ( dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą ).
Konsumentem, zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego, jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorcą, zgodnie z art. 431 kodeksu cywilnego, jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Płocki Rzecznik Konsumentów udziela mieszkańcom Powiatu bezpłatnej pomocy prawnej w sprawach związanych z ochroną konsumentów, w szczególności:
- Udziela porad prawnych;
- Występuje do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów;
- Prowadzi edukację konsumencką;
- Wykonuje inne zadania określone w przepisach.
Interwencje Rzecznika w konkretnej sprawie podejmowane są wyłącznie po wyczerpaniu przez konsumenta postępowania reklamacyjnego.