Wykwalifikowany pracownik - lepsza jakość świadczonych usług w Starostwie Powiatowym w Płocku

„Wykwalifikowany pracownik - lepsza jakość świadczonych usług w Starostwie Powiatowym w Płocku”

Źródło finansowania:

PO KL, Priorytet V Dobre Rządzenie,

poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.

Wartość projektu PLN: 680 733,63

Wkład Powiatu: 71 846,25

Wkład własny niefinansowy

Wnioskowana dotacja: 608 887,38

Realizacja projektu:

Celem projektu była poprawa jakości usług publicznych świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Płocku poprzez przeszkolenie 80 pracowników Starostwa Powiatowego w Płocku w 10 szkoleniach kierunkowych oraz wypracowanie i wdrożenie „Kodeksu Etyki Pracowników Starostwa Powiatowego w Płocku”.

W ramach projektu zrealizowano szkolenia w zakresie:

  • kodeksu postępowania administracyjnego

  • prawa samorządowego

  • Savoir – vivre w urzędzie

  • komunikacji interpersonalnej

  • obsługi klienta

  • wypalenia zawodowego

  • negocjacji i mediacji

  • rozwiązywania konfliktów

  • umiejętności radzenia sobie ze stresem

Ponadto :

  • studia podyplomowe w zakresie prawa administracyjnego
  • kursy językowe

Projekt zakończony.

Podsumowanie projektu pn. „Wykwalifikowany pracownik – lepsza jakość świadczonych usług w Starostwie Powiatowym w Płocku”

W dniu 24 lutego 2012 roku w Starostwie Powiatowym w Płocku odbyła się Konferencja podsumowująca realizację projektu pn. „Wykwalifikowany pracownik – lepsza jakość świadczonych usług w Starostwie Powiatowym w Płocku”. Spotkaniu patronował Starosta Płocki Michał Boszko. Organizatorem Konferencji był Wydział Rozwoju i Funduszy Strukturalnych Starostwa Powiatowego w Płocku.

510
Inauguracja Konferencji przez Starostę Płockiego Michała Boszko

Do udziału w Konferencji zaproszono przedstawicieli Urzędu Miasta w Płocku, członków Zarządu Powiatu Płockiego, Wójtów Gmin, Władz Powiatów: płockiego, gostynińskiego i sierpeckiego, radnych Powiatu Płockiego, przedstawicieli prasy, radia, Dyrektorów Wydziałów Starostwa Powiatowego w Płocku oraz pracowników Starostwa biorących udział w szkoleniach realizowanych w ramach projektu.


Celem zasadniczym Konferencji było przedstawienie rezultatów i wskaźników osiągniętych w projekcie w postaci Raportu z badań ewaluacyjnych realizacji projektu „Wykwalifikowany pracownik – lepsza jakość świadczonych usług w Starostwie Powiatowym w Płocku”. Raport przedstawiła Dyrektor Wydziału Rozwoju i Funduszy strukturalnych Anna Janiszewska.


Projekt „Wykwalifikowany pracownik-lepsza jakość świadczonych usług w Starostwie Powiatowym w Płocku” wdrażany był w okresie od września 2010 – lutego 2012. Jego celem było wzmocnienie potencjału Starostwa Powiatowego w Płocku w zakresie podniesienia wiedzy i umiejętności zasobów kadrowych urzędu oraz poprawa obsługi obywateli, poprzez wspieranie rozwoju, kompetencji urzędników oraz profesjonalizację świadczonych usług. Cel ten zamierzano osiągnąć poprzez skierowanie oferty szkoleniowej do pracowników Starostwa Powiatowego w Płocku zawierającej trzynaście szkoleń: Prawo samorządowe, Kodeks postępowania administracyjnego, Savoir-vivre w urzędzie, Komunikacja interpersonalna, Obsługa klienta, Wypalenie zawodowe, Negocjacje i mediacje, Rozwiązywanie konfliktów, Techniki radzenia sobie ze stresem, Studia podyplomowe z Administracji, Język angielski dla początkujących, Język angielski dla średniozaawansowanych, Język niemiecki dla początkujących. W szkoleniach udział wzięło 114 pracowników Starostwa Powiatowego w Płocku.


Projekt skierowany był zarówno na wzmocnienie potencjału Starostwa Powiatowego w Płocku w zakresie podniesienia wiedzy i umiejętności zasobów kadrowych urzędu jak i poprawy obsługi obywateli poprzez wspieranie rozwoju, kompetencji urzędników. W ciągu tego okresu poprawiono jakość obsługi klientów poprzez: utworzenie Biura Obsługi Klienta, gdzie można m.in. uzyskać informację o ścieżce załatwienia sprawy urzędowej, złożyć dokumenty w celu przekazania ich do dalszej realizacji, przyjmowanie skarg i wniosków. Wdrożono system monitorowania jakości usług świadczonych w urzędzie poprzez wypełnianie ankiety badającej poziom zadowolenia klientów. Bieżąca analiza wyników pozwala na dostosowanie świadczonych usług do rzeczywistych potrzeb klientów urzędu.

511

Obok promocji projektu zrealizowanego przez Powiat Płocki na Konferencji odbyły się dwie prelekcje poświęcone przygotowaniu samorządów do nowego okresu finansowanego 2013-2020. Pierwsza poświęcona była „Uwarunkowaniom europejskiej polityki spójności w okresie 2014-2020”. Temat referował Pan Jarosław Komża przedstawiciel Związku Powiatów Polskich. Drugi traktował o „Możliwościach pozyskania dotacji unijnych przez samorządy w nowym okresie programowania. Wykład poprowadziła p. Anna Gurmanowska przedstawiciel Regionalnego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego w Płocku.

Pliki do pobrania:

Eurofundusze 2004-2013 podsumowanie
Możliwości pozyskania dotacji unijnych przez samorządy w nowym okresie programowania
Raport podsumowujący realizację projektu
Współpraca terytorialna w kontekście polityki spójnosci 2014-2020

Starostwo Powiatowe w Płocku
ul. Bielska 59, 09-400 Płock
tel.: (0-24) 267-68-00
fax: (0-24) 267-68-48
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.powiat-plock.pl


Godziny Pracy Urzędu:
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7:30 - 15:30
środa w godz. 7:30 – 17:00

Wydział Komunikacji:
tel. +48 (24) 267-68-22
+48 (24) 267-68-18
+48 734-464-308

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2019 Starostwo Powiatowe w Płocku
herb powiatu
Projekt i wykonanie: HEDEA
Ta strona wykorzystuje pliki cookies i inne podobne technologie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia.
Ok